اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

ویزیت 5 هزار سیل‌زده خوزستانی در دو هفته

مسؤول قرارگاه جهادی شهید بقایی گفت: بالغ‌بر ۵ هزار نفر توسط تیم درمان در طی ۱۴ روز خدمت‌رسانی، جهادگران قرارگاه شهید بقایی در مناطق مختلف ازجمله سوسنگرد، الهایی، هویزه، حمیدیه، اردوگاه ثامن‌الحجج، حلاف و سایر بخش‌ها خدماتی ویزیت شدند.

ویزیت 5 هزار سیل‌زده خوزستانی در دو هفته

مهدی شرفیان مسؤول قرارگاه جهادی شهید بقایی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اهواز ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: بالغ‌بر ۵ هزار نفر توسط تیم درمان در طی ۱۴ روز خدمت‌رسانی، جهادگران قرارگاه شهید بقایی در مناطق مختلف ازجمله سوسنگرد، الهایی، هویزه، حمیدیه، اردوگاه ثامن‌الحجج، حلاف و سایر بخش‌ها خدماتی ویزیت شدند.

وی افزود: با درگیرشدن مناطق مختلف استان، نیروهای جهادی و گروه‌های مختلف بومی و غیربومی برای کمک اعلام آمادگی کردند.

مسؤول قرارگاه جهادی شهید بقایی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به افزایش مناطق درگیر سیل، عنوان کرد: در شرایط حاد کنونی استان به نیروی غیربومی نیازی ندارد اما در حال حاضر یکسری نقص‌هایی در عملکرد نیروهای بومی وجود دارد ازجمله عدم شناسایی صحیح و دقیق مناطق سیل‌زده و نیازهای آن‌ها، توزیع نامتوازن اقلام و کمبود اقلام مختلف ازجمله بهداشتی که نتیجه شناسایی غیردقیق و عدم هماهنگی است.

وی گفت: با توجه وضعیت خاص سیل خوزستان به نظر می‌رسد که این بحران اثرات طولانی مدت خواهد داشت بنابراین قطعاً در آینده به نیروهای غیربومی نیازمند خواهیم شد و باید به سازمان‌دهی این نیروها نیز توجه شود.

 

 

شرفیان ضمن تأکید بر رسالت گروه‌های جهادی بهداشت و درمان در بحران اخیر، اظهار کرد: قرارگاه جهادی شهید بقایی با توجه به اینکه ۱۳ روز مداوم در مناطق سیل‌زده خدمات درمانی، بهداشتی، فرهنگی و عمرانی ارائه داده است در نظر دارد  مناطق سیل‌زده استان را شناسایی کند تا توزیع نیروها با توجه به این اطلاعات صورت گیرد.

وی افزود: با گذشت زمان که مقداری از تب‌وتاب سیل کاسته شود، نیروهای بومی توان گذشته را نخواهند داشت و گروه‌های غیربومی که کار ثبت‌نام و سازمان‌دهی آن‌ها به عهده قرارگاه است با توجه به اعلام آمادگی در زمان بحران و با توجه به اطلاعاتی که از تیم شناسایی قرارگاه در رابطه با مناطق دریافت می‌کنند به مناطق مختلف اعزام خواهند شد.

انتهای پیام/72065/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول